Jag har ett problem, ja, säkert många. Men det här är ett problem i maj månads bokföring. Det är bara åtta händelser denna månad, så det är inte så mycket att hålla reda på. Men jag har lyckats få 300 kronor fel. Jag har 300 kronor mindre på banken än vad jag har enligt balansräkningen. Har det något med en korrigeringsverifikation jag gjorde månaden innan? På 300 kronor. Om jag tittar på korrigeringsverifikationen står det ett datum i april. Men den gjordes i maj. Och tittar jag på samma korringeringsverifikation på beskrivningen står det ett datum i juni! Är det datumet som gör att det misstämmer.
Löst! Gå till lösning.
Hej
Om du gjort en korrigering som har rätt belopp och rätt konton men som av någon anledning hamnat i juni månad i stället för maj föreslår jag att du gör en ny avstämning per 30 juni. Då bör differensen/felet vara borta.
Vänliga hälsningar
RoffaK
Diffen på 300 kronor hänger med från april. I juli kommer det till ytterligare 161 kronor, så det blir en diff på totalt 461,-
Hej!
Jag ser att du har en annan aktiv tråd gällande din fråga i bokföringsområdet, min kollega har bifogat ett svar i den tråden. Kika gärna i den tråden för att se hur vi föreslår att vi går vidare i dessa frågorna.
/Tinne
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.