Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
borndahl
NY MEDLEM

Ackumulerad saldo på 1911 - eEkonomi

Hej
Jag har en blomsterhandel där jag köper blomstercheckar fr euroflorist-momsfria inköp.
Jag har en undran,när jag konterar fakturan från dessa inköp har jag använt ett konto 1911.
När jag så fakturerar kunden har jag ett artikelnummer 43 som är kopplat till konto 3044,
momsfriförsäljning.Hur konterar jag bort konto 1911,det ackumulerar ju ett saldo där.
mvh
3 SVAR 3
Adelina Aliu
ANSTÄLLD

Re: Ackumulerad saldo på 1911 - eEkonomi

Hej!

När du har bokfört inköpet, har du då konterat inköpet mot 1911 så att 1911 har krediterats? Om det är så du gjort så ska saldot på 1911 minskas. 

/Adelina
borndahl
NY MEDLEM

Nej,saldot läggs i deb,när jag gör en faktura,är försäljningen kopplat till konto 3044,via artikelregistret.Tänke en smart lösning som vid varje såld check minskar kontot på 1911.
Hade man kunnat välja 1911 i inställningar artikelkontering kunde de gått,då kunde man lägga 1911 i kredit
Adelina Aliu
ANSTÄLLD

Hej igen!

När du skapar en faktura ska inte 1911 påverkas automatiskt, utan det är först när man markerar en faktura som betald som 1911 påverkas.
Om man säljer en vara/tjänst så har du fått in pengar till ex. kassakontot, då kommer saldot att öka på kassakontot.

/Adelina