Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Adde12
UTFORSKARE

[Aktiebolag] : Årsredovisning : Möjligt att ta bort och ändra innehåll? - Visma eEkonomi

Hej!


har skaffat mig en auktoriserad revisor för att få möjlighet att säkerställa bokföringen. Revisorn kommer att få granska årets årsredovisning nästa år, men var vänlig nog att ta en titt på förra årets årsredovisning innan jag skall lämna in den.

Han kommenterade layout och innehåll på sin ställen och tänkte stämma av om dessa går att åtgärda på något sätt i Visma eEkonomi.

  1. Under Förvaltningsberättelse och Verksamheten så finns Flerårsöversikt. Där visas fyra år bakåt i tiden. Då verksamheten inte startade förrän 2014, så blir åren 2012 och 2013 överflödiga och är enbart fyllda med ett bindestreck.
    Går dessa att ta bort?

  2. Resultaträkningen "Summa rörelseintäkter, lagerförändring m.m.".
    Är det möjligt att ta bort lagerförändring då jag inte jobbar med något lager?

  3. Tilläggsupplysningar under Not 2 - Anställda och personalkostnader finns en rad som heter Sociala kostnader och pensionskostnader (varav pensionskostnader). På raden där det står (varav pensionskostnader) vore det bra att få siffran noll (0) och inte att det är blank.

  4. Not 3 - Förändring i eget kapital
    Raden erhållna aktieägartillskott skulle vara bra om det går att ta bort då något sådant inte inträffat.

Går ovan att justera själva i inställningar eller liknande, eller är det något som måste programmeras?

STORT TACK på förhand!

~Andreas
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Andreas!

Gällande din första fråga går detta i dagsläget inte att ta bort. Som du säger kommer åren med men med bindestreck. 

Om Summa rörelseintäkter, lagerförändring mm. kommer med på resultaträkningen är det för att ni använder ett bokföringskonto som klassas i detta facket. Så även om ni inte har någon lagerhantering kan det ändå komma med på resultaträkningen.

Jag tar ovan önskemål vidare som förbättringsförslag till en kommande uppdatering!

/Hanna 

Hej Hanna!

Tack för snabbt svar!

Insåg att jag kunde ladda ner årsredovisningen som Word dokument & där då ta bort allt som inte behövs, samt lägga till det som revisorn ansåg vara värdefullt.

Så, "case closed". 🙂

~Andreas