Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Adde12
UTFORSKARE

[Aktiebolag] : Lönebesked & arbetsgivardeklaration - ränta på inlånat kapital

Hej,

har en fråga om det är möjligt att i modulen lönebesked i Visma eEkonomi att lägga till så att ränta på inlånat kapital kommer med, även om räntan i sig inte betalas ut på lön, utan räntan läggs på det redan inlånade kapitalet (långfristiga skulder, 2393 Lån från närstående personer, långfristig del).

Hade på arbetsgivardeklarationen för April 2022 manuellt lagt in Underlag skatteavdrag ränta och utdelning (fält 492) och Skatteavdrag ränta och utdelning (fält 496) och när jag skapade arbetsgivardeklaration i eEkonomi för perioden April 2022 utifrån lönebeskedet för perioden, så fick jag manuellt lägga tillbaka fälten 492 och 496, men då hojtade Skatteverkets kontroll till och visade korrigering utifrån värdet från uppladdad fil i kombination med manuell korrigering.

Alltså, är det möjligt att mata in detta i lönebeskedet eller måste jag göra ett manuellt tillägg på Skatteverkets sida?

Tack på förhand!

//Adde

1 GODKÄNT SVAR
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Adde!

Precis som du är inne på så finns det inte någon funktionen för detta i lönemodulen för Visma eEKonomi så detta behöver du rapportera manuellt till Skatteverket. 

Önskar dig en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet.

//Tinna

Visa lösning i originalinlägg

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Adde!

Precis som du är inne på så finns det inte någon funktionen för detta i lönemodulen för Visma eEKonomi så detta behöver du rapportera manuellt till Skatteverket. 

Önskar dig en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet.

//Tinna

Tack @Tinna Gunnarsson för ditt svar. Då vet jag hur jag skall hantera det hela.

Må fenomenalt gott!

//Adde