Hej, jag ska byta GLN för en inlagd kund, men det fältet är gråmarkerat och går inte att ändra i. Hur gör jag?
Löst! Gå till lösning.
Hej, jag ser att på dom jag lagt in GLN numret själv på går det att ändra, men där jag sökt kund via Visma eEkonomi (ny kund) så kan jag inte ändra.
Ja, så är det. Men detta behöver man ju kunna göra tycker jag.
Jag är inte helt säker på GLN nummer men ändring av detta nummer kan ske bl.a. vid:
När adressen för en fysisk plats förändras måste ett nytt GLN tilldelas,
Annars är det ju streckkoder på produkter som hänger ihop med GLN numret
Så här får nog Visma svara
Hej på er!
För att ändra GLN-nummer på en kund där fältet är gråmarkerat behöver du trycka på knappen "rensa" och sedan går det fint att ändra. Denna åtgärd är inte så drastisk som den låter och övrig information på kundkortet ligger kvar men för att kunna ändra GLN krävs att du klickar här.
Ha en fin dag och kul att ni är med och delar er kunskap och erfarenheter på forumet!
/Tinna
Utmärkt - tack!
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.