Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra betalningsvillkor i eEkonomi

Hej!

Undrar hur man ändrar bet vilkor på fakturan. Nu står det 30 dgr, men jag vill ha 10. Hittar det inte under företagsinställningar ?
Använder Visma e-ekonomi.
4 SVAR 4
tompa69
MEDLEM

Hej.

Du anger det i inställningar under kund, redigera kund och betalnings villkor.

Vänligen
Thomas
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Ändra förfallodatum.

Hej! Jag är en ny användare av detta program. När jag skriver en kundfaktura har kunden automatiskt en månad att betala in. Finns det något sätt att ändra så att det automatiskt blir 10 dagar istället?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag håller med CarolineH.

Det vore till exempel en idé att ha detta under Inställningar/företagsinställningar/faktureringsuppgifter så att man per automatik kan ställa in antalet dagar till förfallodatum som används som standard vid skapandet av ny kund.

Jag letade precis efter en sådan funktion, samt en funktion att ändra betalningsdagar på samtliga  redan skapade kunder, men får nu istället gå in för att ändra detta manuellt då jag ändrat betalpolicy från 30 till 10 dagar samt komma ihåg att använda 10 dagar på var ny kund.

Hoppas att detta kan bli något som dyker upp i E-ekonomi.

Vänligen,
Isaksson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Håller helt med om att ett generellt betalningsvillkor borde vara självklart som standard för alla kunder och att de som avviker går att ändra specifikt för just den kunden. Det skulle ju underlätta mycket. Särskilt för mig som har uppdaterat från ADM 1000 och nu får alla 30 dagar. jag måste nu gå in på i stort sett alla kunder och ändra separat. TIDSÖDANDE och det är ju dumt. Man har ju programmet för att spara tid. Med vänlig hälsning, inge.