Går det att ändra datumet på en korrigeringsverifikation i eEkonomi?
Känner mig rökt. När jag skapade en korrigering nyss så missade jag att ange datumet. Nu i efterhand ser jag att det finns två datumfält i en korrigeringsverifikation till skillnad från i en vanlig verifikation, och jag missade att ändra det andra datumfältet när jag fyllde i korrigeringen. Det första datumfältet var redan ifyllt med rätt avsett datum, släppte liksom tanken lite på det. Min korrigering hamnade därför i fel räkenskapsår.
Det här blev krångligt nu för jag hittar inte ångramöjligheten. Hittar heller inget om det i hjälpen för eEkonomi. Snälla, ett tips av någon skulle uppskattas? Blev lite nedstämd av det här, som försöker hålla min bokföring så städad och lättläst som möjligt. 😞
Om det inte är möjligt så ber jag Visma att ni ändrar så att datumet för en korrigering inte är ifyllt som standard, så att man påminns om att fylla i datumet - istället för att bara anta att datumet ska vara dagens datum .. UTAN möjlighet att ändra efteråt. Det svider nämligen lite väl för en novis som jag men som ändå försöker.