Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Soul7yes
UTFORSKARE

Ändra en Kassahändelse till Bankhändelse Hur?

Jag fick in en e-faktura som hamnat som betald från Kassa. Jag använder bara PlusGiro och det är därifrån som fakturan i verkligheten betalades. Därav ligger ett minus på Kassa I Visma.

Hur gör jag om denna så den i Visma bokförs mot mitt PlusGiro? 

 

Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 23-03-01

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej! 

Om du har lagt in en bankhändelse och använt fel konto, exempelvis kassakontot när du egentligen skulle använda företagskontot, rättar du genom att följa stegen nedan.

  1. Gå till Kassa- och bankhändelser.
  2. Välj den felaktiga bankhändelsen.
  3. Välj Ångra matchning.

Ha en fin dag! 

Tinna

Tackar,

Det har jag gjort men den minusposten ligger i "Ej bokförda händelser" och under "Kassakonto" i rullgradinsmenyn.

När jag sen väljer Matcha så ligger den redan automatiskt i "1910 - Kassa" under Konto. Den raden är gråad och inte klickbar.

Jag har också fått ett "felmeddelande " att en faktura inte är betald. Vilket den är irl bara inte i Visma-programmet.

Grunden till detta kom utav att jag godkänt att ta emot e-fakturor och denna kom då in automatiskt mot Kassa (som jag minns det)

Hej Soul7yes!

 

Om du har gjort så som min kollega Tinna beskrev ovan så ska du sedan kunna gå in under Ej bokförda händelser på kassakontot och därefter radera den genom att klicka på soptunnan till höger om kassahändelsen.

 

Därefter skapar du upp en ny bankhändelse under Företagskontot.

 

Däremot är jag inte helt med på det du nämner om e-faktura eller varför den automatiskt blev upplagd på ditt kassakonto. Här tror jag att vi behöver se hur det ser ut i ditt program och hur du har arbetat. Jag tänker att du skulle få bäst hjälp från vår duktiga support, då de har möjlighet att koppla upp sig mot din dator.

Om du har möjlighet så slå gärna en signal eller chatta till mina duktiga kollegor på supporten så får de kika vidare på detta.

 

Varmt välkommen tillbaka till oss i forumet.

Önskar dig en fortsatt fin torsdag!

/Tinne