Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändrat belopp på faktura med en kredit faktura

Jag fick en faktura från ett byggföretag som jag registrerade i Inköp. Sedan fick vi material över som returnerades till byggföretaget då fick vi en kreditfaktura som skulle jämkas mot den första fakturan. Detta medförde att jag betalade mindre än vad jag registrerat i Inköp. Hur gör jag nu i Kassa Bank händelser för att korrigera detta då summorna inte stämmer. MVH Mattias

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Betalade du ett annat belopp än fakturan minus kreditnotan? I så fall är det antingen en ytterligare betalning som ska göras eller att du ska få pengar tillbaka. 

Matchningen görs annars så att du bokar av fakturan med hela beloppet och därefter får du möjlighet att via Ny bokföringshändelse ta fram kreditnotan för avbokning.

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Efter att jag registrerat fakturan i Inköp men innan jag betalat den fick jag en kredit faktura med instruktion att jag skulle dra av kreditsumman på fakturan. Så jag betalade in mindre än vad som jag registrerade i Inköp. Men när jag ska matcha i Kassa bankhändelser så finns inte något alternativ som passar min situation.

Har du bokfört kreditnotan? Det ska du göra. Sedan bör du kunna göra som jag beskrev ovan. 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Japp nu funkade det tack.