Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-04-26
16:06
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-04-26
16:06
Ångra betalning på kundfaktura - eEkonomi
Hej,
Jag tryckte på fel knapp på en faktura och nu visar att kunden har betalt trots att kunden har inte betalt.
Hur jag ska göra med denna fakturan?
Innehållet är verifierat av Visma Spcs 240219
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-04-27
08:22
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-04-27
08:22
Hej!
Du kan då gå in under Kassa- och bankhändelser, välja upp ditt konto du betalade fakturan med, och därefter så kan du sedan gå in på händelsen och därefter välja Ångra matchning. En ny verifikation som vänder den felaktiga betalningen kommer då göras, och fakturan kommer lägga sig som obetald på nytt.
/Gustav
Du kan då gå in under Kassa- och bankhändelser, välja upp ditt konto du betalade fakturan med, och därefter så kan du sedan gå in på händelsen och därefter välja Ångra matchning. En ny verifikation som vänder den felaktiga betalningen kommer då göras, och fakturan kommer lägga sig som obetald på nytt.
/Gustav
2016-05-16
08:32
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-05-16
08:32
Underbart att detta går att göra

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-12-19
15:40
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2019-12-19
15:40
Sålde en momsad bil och skapde då en kontantfaktura för att kunden skulle få ett kvitto dock tänkte jag inte på att beloppet 85000kr bokfördes som kassa, något som jag inte använder. Beloppet swihades och jag bokförde det senare som övrig insättning dock har jag nu 85000 felaktigt på mitt kassakonto och då blir ju resultatet helt fel också nu till årets slut. Hur gör jag för att "rätta" detta undrar jag. Ska jag gör en kreditfaktura eller någon typ av manuell verifikation.....