Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

viktorklingberg
UTFORSKARE

Antal tecken i projektnummer

Hej!
Det verkar som det finns en begränsning i eEkonomi med max antal tecken på projektnummer till 9st. 

Varför finns denna begränsning? Vi ser ingen anledning och har behov av minst 15 tecken, Något som går att ändra?

 

Mvh,

Viktor

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @viktorklingberg 

Yes du har helt rätt i att det är en begränsning i VIsma eEkonomi - varför vi valt att begränsa till 9 tecken har jag inget svar på men vi tar tacksamt emot ditt förslag på programförbättring. 

 

För att lämna ett önskemål till våra utvecklare av Visma eEkonomi gör du så här:

 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

 

Tack för att du hörde av dig och välkommen tillbaka till forumet. 

//Tinna

viktorklingberg
UTFORSKARE

Okej, jag lägger in ett förslag men ni får gärna återkomma med om det finns någon anledning till 9 tecken.. Känns tråkigt att bara skicka in ett förbättringsförslag som man inte vet om det kommer hända något med..

 

Funktionen är ganska kritisk för oss då vi byggt hela redovisningsstrukturen med tron om att vi skulle kunna ha fler än 9 tecken.. t.o.m. visma admin 1000 så finns möjlighet till iaf 13 tecken (vilket jag inte heller förstår varför den begränsningen finns) 

Mvh
Viktor

Hej Viktor @viktorklingberg 

Bra att du registerar ditt önskemål. Jag har även ställt frågan internt samt visat ditt inlägg för supportansvarig för programmet men just nu har jag ingen information om varför begränsningen är satt till just 9 tecken. Har full förståelse för att frågan är viktig för dig och lovar att uppdatera dig om och när jag får mer information. 

 

Välkommen tillbaka till forumet framöver.

//Tinna 

Hej!

Tänkte kolla om det finns någon uppdatering i detta ärende? Jag är ingen utvecklare men det känns som en enkel sak att åtgärda?

Vi fick en visning av fortnox förra veckan och de har en begränsning på 20 tecken så nu funderar vi på ett byte vilket känns tråkigt då vi är nöjda i övrigt..

 

Mvh

Viktor

Hej @viktorklingberg 

Vill bara säga att vi har sett din fråga men väntar på ett internt svar. Jag uppdaterar dig så snart det finns mer information att dela. 

 

Ha en fin dag

//Tinna

Hej @viktorklingberg 

Ber om ursäkt över att svaret dröjt. Ditt förslag om att utöka antal tecken i projektnummer är fortfarande registrerat som ett pågående önskemål men inget som är planerat just nu men vi har det med oss inför framtiden. 

 

Tack för att du hörde av dig och välkommen tillbaka till forumet framöver

//Tinna