Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Användaruppgifter Visma employee appen

(uppdaterad av Lisa Henriks COMMUNITY MANAGER ‎2020-10-22 16:07 )

Har just börjat använda Visma lön och aktiverat att lönebesked ska skickas till appen Visma employee. Hur får den anställde inloggningsuppgifterna till appen. Jag hittar inga inställningar eller liknande.

5 SVAR 5
Annie Sten
ANSTÄLLD

Re: Användaruppgifter Visma employee appen

Hej!

När du markerar att den anställde ska använda Visma Employee läggs den anställdes e-postadress upp som en användare på vår hemsida. Då kommer det skickas ut ett mejl till den angivna e-postadressen, där finns det möjlighet att aktivera sitt konto och skapa ett lösenord till hemsidan. Detta aktiveringsmejl är enbart aktivt i 15 minuter. För att mejlet ska skickas på nytt kan den anställde själv via www.vismaspcs.se - Klicka på Logga in på Min sida. Här väljer de fliken för Glömt lösenord - Fyller i sin valda e-postadress och då skickas ett nytt aktiveringsmejl. 

De anställda klickar på länken i mejlet så får de i nästa steg välja ett eget lösenord till hemsidan. När detta är gjort kan de anställda ladda ner appen Visma Employee och logga in med sin e-postadress och det valda lösenordet. Inne i appen kommer de anställda få tillgång till sina lönebesked. Detta är ett väldigt enkelt sätt att ha koll på sina nya och gamla lönebesked. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Gäller det även till mig själv...dvs. jag är anställd i mitt eget aktiebolag. Jag har alltså samma mail på mitt Visma användarkonto som jag har på mig själv som anställd. Borde jag ha lagt upp en annan mail på mig som anställd?
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Nej, om du har lagt upp dig som anställd och bockat i Skicka lönebesked till appen Visma Employee så borde du kunna ladda ner appen och logga in.
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Kjell Nygren
NY MEDLEM

Vill du vara snäll o förklara detta så att man begriper hur man ska gå till väga. Har suttit i flera timmar för att kunna logga in på employee appen. Mejlet du skriver om existerar inte. Borde vara enkelt att koppla ihop programmen, men tyvärr, det är det inte. Tacksam för snabbt svar. Allt angående era appar som kopplas till programmen skulle behöva en uppdatering. Man får leta efter svar hur mycket som helst, men hittar ändå inget svar. Kund sedan 1980
Lisa Henriks
COMMUNITY MANAGER

Hej Kjell! 
Jag har nyligen publicerat två tycken foruminlägg som beskriver hur Visma Employee fungerar och hur man aktiverar den. 
För löneadministratören: Skicka lönebesked till appen Visma Employee 
För den anställde: Börja använda Visma Employee 

Har du inte fått något mejl med inloggningsuppgifter är ett tips att kika i skräpkorgen om det av misstag kan ha hamnat där.