Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
UTFORSKARE

Arbetsgivardeklaration i eEkonomi

Jag skapade precis en arbetsgivardeklarationsfil och överförde till Skatteverket. När jag granskade xml-filen ser jag att en gammal adress överförs för en av mina anställda som tidigare flyttat. Jag hittar inte den adressen någonstans under den anställda utan där, och på lönebeskedet, står adressen där den anställda bor. Jag förstår inte var adressen kommer ifrån?

3 SVAR 3
Highlighted

Re: Arbetsgivardeklaration i eEkonomi

Hej,

Hur gjorde du när du förhandsgranskade XML-filen? Öppnade du den på Skatteverkets sida eller i något program t.ex i Anteckningar? Lyckad inte återskapa detta i mitt program så jag är lite extra nyfiken på hur det kan komma sig. 

Hur får den anställda sitt lönebesked? Är det via posten eller via appen?

Återkom gärna så ska vi utreda varför detta har uppstått hos dig. Kan vara något jag har missat men är det korrekt adress på lönebeskedet och under LönAnställd - Knappen redigera så tycker jag att det är svårt att förstå varför filen säger något annat. Men vi får se vad detta landar i 🙂 

Välkommen att höra av dig!

/Tinna

Highlighted
UTFORSKARE

Hej, Visma Support håller på och tittar på ärendet. Jag hoppas att dom snart kan hitta vad som är fel i Visma eEkonomi.

Highlighted

Hej monova,

Återkoppla gärna i tråden när du fått svar så kanske vi kan hjälpa någon annan i forumet. 

Ha en fin dag!

/Tinna