Hej!
Jag är föräldraledig 50%. Som jag förstår det så ska jag fr.o.m redovisningsperioden januari 2025 lämna uppgift om denna frånvaro på arbetsgivardeklarationen.
Jag har gjort min lönekörning för januari (utan att reflektera över denna nya regel) men nu när jag ska skapa och sedan lämna in arbetsgivardeklaration till skatteverket genom er "automatiska filöverföring" ser jag inte var jag kan få med denna info så att jag slipper ändra det manuellt på skatteverkets hemsida varje gång.
Använder eekonomi. Tacksam för hjälp.
Om du skickar in AGI direkt från programmet kommer frånvarorapporteringen med automatiskt, du behöver inte göra något speciellt.
Tack Annica!
Som sagt så har jag redan gjort själva lönekörningen för Januari och har inte klickat i något specifikt för att rapportera min 50procentiga frånvaro. (annat än att jag nämner det i text på min lönespec). Min fråga blir då, var exakt fyller jag i detta, är det i inställningar för mig som anställd eller när jag gör själva lönekörningen. Och, kan jag nu göra det i efterhand alltså efter lönekörningen men innan jag gör arbetsgivardeklarationen i visma?
Tack
/Sam
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.