Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Erik87
NY MEDLEM

Arbetsgivareavgift i eEkonomis lönemodul och Skatteverket matchar ej

Hej,

Använder Visma Lön för att skapa en arbetsgivaredeklaration, men beloppet under "Summa arbetsgivaravgifter och SLF" stämmer inte överens med motsvarande belopp som räknas fram på Skatteverkets sida. Den aktuella deklarationen består av två lönebesked där den ena av de anställda (den med högst lön) är registrerad som första anställd med reducerad arbetsgivareavgift i Visma. Lönebeskeden inkluderar semesterersättning på 12% OB-tid enligt hotell/restaurangs avtal. 

Lönebesked person A

Screenshot 2022-08-26 at 15.45.37.png

Lönebesked person B (reducerad arbetsgivareavgift) 

Screenshot 2022-08-26 at 15.45.14.png

Verifikation lönebesked A

Screenshot 2022-08-26 at 15.34.59.png

Verifikation lönebesked B

Screenshot 2022-08-26 at 15.34.49.png

Arbetsgivardeklaration i Visma

Screenshot 2022-08-26 at 15.33.46.png

Ifyllda uppgifter Skatteverket person A

Screenshot 2022-08-26 at 15.34.23.png

Ifyllda uppgifter Skatteverket person B

Screenshot 2022-08-26 at 15.34.29.png

Uträkning Skatteverket

Screenshot 2022-08-26 at 15.33.56.png

1 GODKÄNT SVAR
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Erik87!

Att det är olika värden kan bero på olika saker, beroende på vad du tidigare har gjort i programmet och om det skett förändringar i efterhand.

Det är dessvärre inte helt lätt att felsöka i detta via forumet, och jag vill därför be dig att ta kontakt med mina duktiga kollegor på supporten så hjälper vi dig med vidare felsökning i den kanalen istället.

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!

/Tinne

Visa lösning i originalinlägg

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Erik87!

Att det är olika värden kan bero på olika saker, beroende på vad du tidigare har gjort i programmet och om det skett förändringar i efterhand.

Det är dessvärre inte helt lätt att felsöka i detta via forumet, och jag vill därför be dig att ta kontakt med mina duktiga kollegor på supporten så hjälper vi dig med vidare felsökning i den kanalen istället.

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!

/Tinne