Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Daniel E
MEDLEM

Årets resultat (2021) stämmer inte med balansräkningen

Hej! Lite sent ute och försöker få min årsredovisning för 2022 att stämma.
Jag får för tillfället 1 fel och 1 varning i eEkonomi Deklaration/Årsredovisning:

[fel] Balansräkningen innevarande år balanserar inte
[varning] Raden 'Belopp vid årets ingång' i kolumnen 'Årets resultat' (-34 958) stämmer inte med raden i balansräkningen (134 742).


Jag förstår inte hur allt det här hänger ihop men skillnaden i balansräkningen är 169 700kr så det är definitivt relaterat till det här.
Det finns inga manuella ändringar i årsredovisningen. Alla värden är hämtade från eEkonomi, däremot har jag ju gjort A181 och A182 själv, är det där något har gått fel?

DanielE_1-1680254588203.png

 

Bolaget startade 2021 så det här är den andra årsredovisningen och första gången det finns ett "föregående år" och jag är hemskt förvirrad.

Tacksam för hjälp!
Mvh Daniel

1 SVAR 1
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Daniel E och varmt välkommen till vårt forum!

 

Vissa ärenden som är komplexa eller specifika för ditt program kan vara svåra att besvara här i forumet. Felmeddelandet kan bero på lite olika saker. Oftast beror det på ett oplacerat konto under Kontrollera bokföring. För att kunna ge dig den bästa möjliga hjälpen och felsöka eventuella problem tillsammans med dig, rekommenderar vi att du kontaktar vår support.

 

Välkommen att kontakta supporten.
// Anton