Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Adde12
UTFORSKARE

Årsredovisning till Bolagsverket

Hej,

Skall skapa årsredovisningen som skall skickas till Bolagsverket.
Har en fråga gällande styrelseledamöter.
Är fåmansbolag. Måste jag ha en suppleant som undertecknar eller räcker det med mig?

Tack på förhand!

~Andreas
7 SVAR 7
Thomas51
CHAMPION

Det är bara styrelseledamöterna som undertecknar årsredovisningen.

Och en suppleant som suttit i styrelsen under året, behöver alltså inte vara kallad till årsstämman och skriva under årsredovisningen?
Marita Jonsson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Här hittar du information om vilka som ska skriva under årsredovisningen, Underskrifter.

Tack Mita!

Jag försöker klura ut om årsstämmoprotokollet skall skickas med till bolagsverket. Jag hittar inget om det någonstans varken i hjälpen eller på bolagsverkets hemsida.

Däremot skrivs ju årsstämmoprotokollet ut i Visma eEkonomi som när man skapar sin årsredovisning och i mitt fall blir det sista sidan.

Så min fråga lyder:
Skall årsstämmoprotokollet skickas med till Bolagsverket?

Det ser nämligen lite roligt ut, då jag är enda styrelseledamoten i mitt fåmansbolag och 10 paragrafer/punkter som inte innehåller vidare mycket. 🙂

Då personen som är registrerad som suppleant i min styrelse inte närvarade, så hade jag ju ingen som justerade protokollet som står i § 3Stämman beslöt att dagens protokoll, jämte ordföranden, skulle justeras av NN.

Vad skall jag ändra den texten till för att det skall framgå att det inte fanns någon som justerar protokollet?

STORT TACK på förhand!!

~Andreas
Marita Jonsson
CONTENT PRODUCER

Hej igen!

Nu har jag kollat upp här och Årsstämmoprotokollet ska inte med till Bolagsverket, se Årsredovisningens delar - aktiebolag.

Om du vill ändra texten under Justerare väljer du Ändra. Eller kan du helt ta bort Justerare från protokollet genom att klicka på knappen Paragrafer till höger och här tar du bort markeringen för Justerare.

Trevlig midsommar 🙂
Jan Edlund
MEDLEM

Årsstämmoprotokollet ska med till Bolagsverket i fall man beslutat om utdelning.
Marita Jonsson
CONTENT PRODUCER

Vad jag kan se så ska ingen anmälan behövas enligt Bolagsverket:

På sidan Beslut på årstämman skriver Bolagsverket: Aktiebolag som på årsstämman har beslutat om vinstutdelning behöver inte skicka in anmälan eller årsstämmoprotokoll till oss.