Vi har flera leverantörer som genererar fakturor i liggande A4. Detta gäller fakturor från Microsoft Office 365, Microsoft Azure och LinkedIn. Åtminstone Azure genererar månatliga fakturor.
Baserat på empiriska tester så klarar inte Visma Autominvoice av fakturor i liggande/landskapsformat? Jag har provat att skicka flera fakturor i PDF-format i liggande A4 till Autoinvoice men får felmeddelande tillbaka.
För mig blir det ett problem eftersom jag nu måste hantera dessa fakturor manuellt. Hade varit optimalt att kunna sätta upp så dessa gick rakt in i Autonvoice.
Ingen av dessa tjänster är direkt ovanliga så det torde vara fler än jag som "drabbas" av detta.
Att format och storlek på fakturan inte skall spela någon roll. Främst att liggande A4 skall fungera men jag generaliserar problemet när jag ändå är i farten.
Kan vara något annat som gör att jag får fel varje gång jag provar detta. Felaktigt filnamn, intern kombination av tecken i PDFen som ger Autonvoice problem mm? Kanske Autinvoice klarar av filerna men eEkonomi kan inte ta emot dem?
Skulle rent allmänt vara bra att få veta vad begränsningarna är för Autoinvoice gällande:
- filnamn (vilka tecken och längd)
- filstorlek
- filformat,
- antal sidor (PDF, klara Auoinvioce scanningstjänst flersidiga PDFer in)
Bifogar exempel på felmeddelande enda (e-postadresser maskade):
Känns som jag har pratat om detta förut men jag kunde inte hitta det i en sökning
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.