Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Autokonteringar av försäljning med olika momssatser - eEkonomi

Hej!
Jag har en liten butik där jag använder försäljning i alla momskategorier.
Är det möjligt att göra autokonteringar när man har e-ekonomi. Använde mig av detta i visma administration och det underlättar så mycket när man ska fylla i dagsrapporterna.
Mvh Helena
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

I eEkonomi har du möjlighet att skapa bokföringsförslag som är jämförbart med konteringsmallarna du hade i Administration. Via Inställningar - Bokföringsförslag kan du skapa egna. Läs mer här: Bokföringsförslag

Min kollega Anna visar ett exempel på hur ett bokföringsförslag skulle kunna se ut vid olika momssatser. Kika gärna på bilden här: Bokföringsförslag
Hon nämner även i sin text att det inte fungerar att stämma av 1930 samtidigt som 1910, men det är fixat nu så du behöver inte dela upp din dagskassa.

Om det är just automatkontering du är ute efter så är det ett önskemål som diskuteras i en annan tråd. Gå gärna in och plussa på denna idén genom att klicka på +1-knappen längst upp eller lämna en kommentar i så fall. Automatkontering moms vid registrering av dagskassa
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Smidigaste sättet att bokföra dagskassor i eEkonomi?.


Hej
Behöver hjälp med hur jag bokför dagskassor i eekonomi. Har läst gamla trådar och fick nyss om att jag kunde göra ett egen bokföringsförslag, smart men om jag inte skriver något i de olika momsförslagen så går det inte att få igenom verifikationen. Jag använder 6, 12 och 25 % moms, men säljer inte dagligen av alla tre. Hur gör jag lättast med dagskassan?? Läste något om att ni var på väg att arbeta fram en lösning, är den på gång.

Tacksam för snabbt svar!
Vänligen
Olle Ahnberg