Jag försöker nyttja min AutoPay bankkoppling med SEB för första gången, men lyckas bara exportera betalningsordern till AutoPay där jag inte får signera/godkänna. Jag får en varning och "godkännandeknappen" är grå oavsett vad jag gör på sidan. I kolumnen Varning står det i rött "Lagt till nytt BK." med en textrad under: "Ny mottagare ''SEB Pension och Försäkring AB'' med kontonummer 50951771". Detta är det bankgironr som anges på leverantörskortet i eEkonomi, på fakturan och även sen tidigare är sparat i banken. Enda skillnaden är att i AutoPay finns inget bindestreck i numret, det finns det på alla övriga ställen.
Jag vet inte vad som är fel och hur jag korrigerar det. Såvitt jag kan se går det inte att åtgärda felet i AutoPay eller eEkonomi, och betalningen kan inte godkännas för att skickas vidare till banken.
Hej Joel,
Om inte detta redan har löst sig så behöver du kontakta mina kollegor på supporten så får de titta på hur det ser ut hos dig.
Välkommen! 🙂
/Tinna
Tack. SEB-bankkopplingen skulle verkligen behöva en lättillgänglig, utförlig instruktion steg för steg, både för att kunna sätta igång med tvåstegs autentisering utan att googla och leta autentiseringsappar mm, och för att få hjälp att göra de första betalningarna. När det fungerar är det troligen mycket smidigt, men när något saknas ( i mitt fall var jag inte inställd som administratör på bankkopplingen utan endast användare) så fungerar det inte alls.
Hej Joel,
Va skönt att det löste sig för dig. Vill passa på att tipsa om våra skrivna hjälpavsnitt till eEkonomi, vi har bland annat avsnittet Skicka betalning av leverantörsfaktura med aktiv bankkoppling. Jag tror och hoppas den instruktionen har vad du söker.
Skulle det vara något du tycker behöver förtydligas här eller om du har andra funderingar är du såklart välkommen att återkomma! 🙂
/My
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.