Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Balansräkningen "stämmer inte"

Hej! 🙂

Min balansräkning "stämmer inte", åtminstone inte om jag utgår från vad jag tror är en balansräkning, dvs. "De två sidorna är definitionsmässigt lika, eftersom eget kapital är differensen mellan tillgångar och skulder." Källa wikipedia.

Men så läser jag den här tråden https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/balansrakning-sfu3e02mx6q9i och inser att det ni kallar balansräkning inte är balansräkning. I tråden jag refererar till är jag osäker på vilket program som avses i frågeställarens exempel. Jag kör i vilket fall med Visma eEkonomi.

Så min fråga till er är, kan jag inte få ut en "riktig" balansräkning för min enskilda firma i Visma eEkonomi?

Ha det gott!
1 SVAR 1
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Balansräkningen du ser i tråden du hänsvisar till är från Visma Bokslut. Du kan dock få ut en liknande balansräkning i Visma eEkonomi. Men först måste årsbokslutet färdigställas och därefter låser du räkenskapsåret under Inställningar - Räkenskapsår och IB. Därefter får du en "riktig" balansräkning under Bokföring - Utskrifter för det aktuella året.