Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mona-Lisa
UTFORSKARE

Balansräkningen visar minus på konto 1580 - Izettle?

Hej

Jag har haft Izettleintegrationen och det har fungerat smidigt eftersom allt mer eller mindre är automatiserat med dagsavsluten och bokföringen. Men nu när min säsong och försäljning är över för i år, har det uppstått ett minus i balansräkningen på konto 1580 med -330 kr. Jag hittar inte var felet kan vara eller när det uppstått.  Någon som varit med om samma, som har någon idé eller hur jag felsöker på lättast sätt? Det är ju "en miljon" dagsavslut att gå igenom.

 

Jag är nybörjare, så vad betyder det egenligen att jag ligger minus på konto 1580? Är jag skyldig Izettle något eller dem mig? Tacksam för hjälp.

 

Mvh Mona

3 SVAR 3
Josefine Johansson
MODERATOR

Hej!

 

Tack för din fråga. Eftersom du har minus på konto 1580 så verkar det som att det har blivit mer bokfört mot kredit än debet på det kontot, då tillgångar ökar i debet och minskar i kredit. Det i sin tur betyder att det antagligen är något av två scenarier, antingen så har en försäljning missats att bokats upp eller att Zettle har dragit en avgift på någon av inbetalningarna som inte har hanterats.

 

Det är tyvärr inte så mycket annat att göra än att kontrollera det som har bokförts och om de har missats något. Eftersom det bara gäller 330 kr så skulle jag tro att det är okej om du inte skulle hitta det att göra någon manuell kontering för att hantera felet, men det kan du dubbelkolla med Skatteverket eller en konsult om det skulle komma till det. 

 

Ha det fint!

/ Josefine

Hej igen

Jag hörde av mig till Izettle och de fick huvudboken som de önskade för att kunna se vad som hänt och svarade sedan:

 
"Eftersom det är Visma som har hand om integrationen och de hämtar ut data från oss kan vi tyvärr inte se vad som hänt då vi inte har någon insyn i integrationen. Det är Visma som måste kolla varför de inte kunnat hämta ut informationen från oss, alternativt att Visma kontaktar oss om de behöver hjälp, så om du hade kontakt med dom kan du informera dom om det!"
 
Jag hittar ingen mailadress till er support så jag testar att fortsätta tråden så här. Kan ni hjälpa mig? Behöver ni huvudboken?
Mvh M-L
 

Hej Mona-Lisa!

 

Utifrån den information som Zettle gav dig så tolkar jag det som att det finns en transaktion som Visma eEkonomi inte kunnat hämta från Zettle. Jag skulle vilja be dig att kontakta våra duktiga kollegor på supporten, då detta är något vi vill undersöka närmre och titta på i realtid.

 

Du får väldigt gärna återkoppla här i tråden hur det går, då det säkert vara god hjälp för andra användare också!

Önskar dig en fin tisdag!

/Tinne