Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Eva Terling
MEDLEM

Bankhändelse

Jag har en bankhändelse som programmet vill att jag ska matcha. Den bankhändelsen har jag redan hunnit bokföra igår. Hur gör man då?

6 SVAR 6

Har du bankkoppling? Om inte så är det bara att ta bort raden. Om du har bankkopplingen så har du säkerligen råkat bokföra transaktionen mot kassan 1910 igår. 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Louice1
MEDLEM

Om man har bankkoppling, hur gör man med bankhändelsen då? Går den att ta bort? Den bokfördes via manuell verifikation.

 

/Louice

Hej Louice1!

 

När du har en aktiv bankkoppling så går det inte att ta bort bankhändelser som har importerats till Visma eEkonomi, anledningen till detta är för att företagskontot ska spegla kontoutdraget på banken.

 

För att lösa detta så får du matcha bankhändelsen mot något "slaskkonto" för att få bankhändelsen bokförd.

Efter det går du in under Bokföring - Verifikationer och skapar en korrigeringsverifikation på verifikationen som skapades när du matchade bankhändelsen mot slask-kontot för att "nolla" bankhändelsen.

 

Återkom i tråden om något känns oklart eller om du har några andra funderingar.

Trevlig helg!

/Tinne

Tack, då vet jag hur jag ska göra 🙂

Pacsac
CHAMPION

Ett tips:

Lås bankkonto och kund- resp leverantörs-reskontran för manuell bokföring, då blir det enklare med allt. Och man slipper hålla på att leta fel

 

Louice1
MEDLEM

Tack för tipset 🙂