Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bankkoppling fungerar inte bakåt i tiden? - Visma eEkonomi

Hej, min bankkoppling står som aktiv sen igår. Inga transaktioner har gjorts sen den blev aktiv men innan den blev aktiv har aktiekapitalet förts över (några veckor sen). Är det inte meningen att bankkopllingen ska läsa in denna transaktion? Annars stämmer ju inte saldot överens mellan Visma och bankkontot? Med vänlig hälsning, Erik
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Erik!
Bankkopplingen läser in händelser från och med datumet då den blev aktiv, inte bakåt i tiden. Händelser som skett innan dess behöver du alltså bokföra manuellt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar. Jag behöver bokföra aktiekapital som nummer 1 då för att saldo ska stämma. Aktiekapitalet fördes över till företagskontot lite innan bolaget registrerades (från mitt privata konto). Kan du vänligen beskriva hur jag ska gå till väga för att de ska bli rätt så jag inte börjar min bokföring med att göra fel 🙂 Tacksam.
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Du kan bokföra händelser som skedde före bankkopllingen gjorde via knappen Ny bankhändelse under Kassa- och bankhändelser. Anger du ett datum före bankkopplingen aktiverades kan du registrera händelser manuellt. Matchningen gör du mot en egen kontering som bör innehålla:
2081 Kredit
1930 Debet