Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sofia_
UTFORSKARE

Belopp vid årets utgång stämmer inte med balansräkningen...

Hej,

Blir snart tokig på det här... Jag får felmeddelande/varning i årsredovisningen. Texten var först "Raden 'Belopp vid årets utgång' i kolumnen 'Aktie­kapital' (0) stämmer inte med raden i balansräkningen (25 000)." Efter att ha läst lite här på det fantastiska forumet provade jag att korrigera min manuella verifikation för aktiekapitalet, och istället lägga in det som ingående balans. 

 

Då fick jag istället meddelandet "Raden 'Belopp vid årets ingång' i kolumnen 'Aktie­kapital' (25 000) stämmer inte med raden i balansräkningen (0)."

 

Jag har ingen ruta för att lägga in belopp vid årets utgång under "Förändringar i eget kapital" så jag kan inte se att jag kan lösa det på det sättet. 

 

Sofia__0-1719944109368.png

 

Jag vet inte hur jag ska komma ur det här på ett bra sätt, så jag hoppas att någon har goda råd!

2 SVAR 2
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Du ska kontrollera den Balansräkning som du har i Årsredovisningen, inte bokföringen i Visma eEkonomi, utan den som finns i modulen Årsredovisning. Kontrollera att Aktiekapitalet på 25 000 finns med i utgående balans 2023-12-31. Om inte får du lägga in det manuellt.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK

Sofia_
UTFORSKARE

Hej,

Efter att ha provat både det ena och det andra ringde jag till support, och det visade sig att det var ett registeringsdatum som saknades under "Företagsinställningar"... så nu är det ordnat - väldigt ologiskt och ett dåligt felmeddelande men fint att support fixade 🙂