Hej Pacsac,
I exemplet med betalningen av dessa fyra leverantörsfakturor:
- Får du in ditt kontoutdrag automatiskt via bankkoppling eller hur skapas bankhändelserna? Kommer det i så fall över som en klumpsumma för alla fyra fakturor eller som fyra separata transaktioner?
- Saknas det referens på transaktionen inne på kassa- och bankhändelser, står det något där alls eller är fältet tomt? Är problemet just att det är svårt att veta vilken betalning som avser vilken faktura när det kommer över till eEkonomi? Finns det någon referens om du kollar på betalningen på kontoutdraget på banken?
- Om du även har koppling med ett SEK-konto, känner du att du upplever samma svårighet att veta vilken transaktion som avser vilken faktura?
Problem nr.2 som jag förstår det är att i händelsen som skapas i eEkonomi så finns det ingen bankavgift inbakad utan du behöver gå in och ändra bankhändelsen och lägga in den manuellt?
- Kontoutdraget på banken, visas det någonstans där att bankavgift ingår i beloppet som dras?
- Samma fråga där om du upplever detta problem på ett SEK-kontot om du har koppling till flera bankkonton?
Återkoppla gärna med svar på frågorna så får vi kolla vidare på det och isåfall även lyfta det vidare till utvecklingsavdelningen för att försöka förenkla hanteringen med att stämma av betalningar som sker via valutakonto.
Ha en fin dag!
/Theodor