Den 21/2 betalade Visam AutPay en faktura som inkom som
Utkast till mitt Visma, som jag godkände och lade upp för betalning genom
AutoPay.
Så långt allt gott. Några veckor senare fick jag en påminnelse från leverantören som använder Klarna
Det visade sig att pengarna inte kommit fram till rätt företag? Istället hamnade pengarna på ett företagskonto som jag aldrig köpt något hos. Min fråga är såklart: Hur kunde pengarna hamna så fel och hur får jag tillbaka dessa pengar så att rätt företag kan få sina pengar då företaget som pengarna gått till försattes i konkurs den 5:e februari i år. Så dessa pengar lär jag aldrig få tillbaka.
Min tidigare kontakt via Visma chatt var fruktlös ...det bara dog, min Bank ber mig kontakta det kursade bolaget och Klarna har skickat en ny faktura...såklart med straffavgifter och ränta. Det var ju precis detta jag ville undvika när jag automatiserade processen.
Jag önskar få klarhet i detta såklart!
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.