Jag gjorde massor av fakturabetalningar i dag förmiddag, men de har inte kpmmit till banken för godkänning!!!! Vad händer nu? Använder Handelsbanken. Fixa nu det här ASAP!!!!!
Löst! Gå till lösning.
Hejsan!
Självklart ska detta kollas upp. Vi ska inte ha några generella problem kring det för tillfället och det är inte helt lätt att felsöka detta åt dig via forumet. Jag vill att du kontaktar oss på supporten via telefon eller chatt så kommer vi kunna titta på detta tillsammans den vägen så du får bukt på det.
/My
Vi har också problem med betalningar som ej skickas till banken så det är flera som upplever detta!
Hej @Fd medlem
Jag har kikat på det hos dig också, är somsagt inte helt lätt att felsöka denna vägen i frågan. När du bokför en faktura skickas den automatiskt till banken för betalning, om du inte har markerat inställningen Bekräfta urval av leverantörsfakturor för betalning under Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter. Fakturorna kommer då inte att skickas till banken förrän du väljer att skicka dem.
Har du inställningen och klickat på Exportera under Inköp - Leverantörsfakturor men fakturan trotts det inte kommit fram till banken gäller som ovan att kontakta oss på supporten, så ska vi såklart ta ett bättre titt på det tillsammans med dig. Likaså om du inte har inställningen och inte fått betalningen.
/My
Hej My
Jag har varit i kontakt med supporten nu och det var precis detta som hänt. Att bekräfta urval var ibockad, de skulle undersöka detta närmare då jag inte aktivt valt att bocka i detta själv.
Jag har även kollat på ett annat företag jag har i eEkonomi nu och det var samma sak där, det var ibockat trots att jag inte valt det.
Hej!
Jag vill att du dubbelkollar en gång till hur inställningarna ser ut hos dig. Om du vill att betalningarna ska skickas iväg automatiskt till banken ska du gå in under Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter och se till att du INTE har en bock i Bekräfta betalning innan de skickas till banken.
Vi har markerat den inställningen för ett gäng företagare, jag vet inte om du är en av dessa. Vi har informerat berörda användare om detta i Tipsrutan i programmet. Ändringen gjordes för att prestandan i programmet skulle bli bättre. Jag vet som sagt inte om du är en av dessa, dubbelkolla gärna inställningen ändå.
Hej, fick hjälp på supporten, men när jag nu lägsom plötselig ger in nya betalningar, går du inte till banken de hellre....jag måste exportera de....det är väl inte meningen. Kan ni vänligen fixa den här funktionen som plötslig blev borta denne veckan?
Hej! Betalningar går fortfarande inte till banken!!!! Vad har ni ändrat på??
Måste hitta obetalade, och exportera varje gång. det här får ni fixa Visma!
Jag har dragits med detta problem i någon vecka nu. Sitter idag och väntar på ett antal betalningar som ännu inte dykt upp i Handelsbanken efter två timmar. I vanliga fall brukar det gå på några minuter.
Jag har samma problem🙄
Vänligen lös detta snarast Visma, då detta är ett återkommande problem....
Hej!
Det har varit fördröjningar med betalningar till Handelsbanken under dagen, detta ska vara löst nu.
@Fd medlem och @Fd medlem
Har era betalningar kommit fram till banken?
/My
Tack My, nu funkar det 🙂
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.