Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

sebras
MEDLEM

Bilder kopplade till verifikat kan varken visas eller nykopplas

Hej!

Jag vill rapportera ett fel i Visma eEkonomi: nya bilder kan inte kopplas till verifikat. Det går heller inte att visa bilder kopplade till gamla verifikat från tidigare verksamhetsår. En indikator som visar att arbete pågår visas, men utan några framsteg. Notera att uppladdningen av bilderna (eg. PDF-filer i mitt fall) går utmärkt.

Kan det vara https://github.com/mozilla/pdf.js/issues/10478 som är orsaken? I felloggen i webbläsarkonsolen läser jag nämligen:

pdf.mjs:8565 Uncaught Error: No "GlobalWorkerOptions.workerSrc" specified.
    at get workerSrc (pdf.mjs:8565:11)
    at B._initialize (pdf.mjs:8440:9)
    at new B (pdf.mjs:8417:10)
    at Object.P (pdf.mjs:7584:69)
    at q (vismafreephotopicker.js:1257:52)
    at Object.callback (vismafreephotopicker.js:1360:33)
    at Object.success (services.js:144:33)
    at u (jquery-2.0.2.js:2940:43)
    at Object.fireWith [as resolveWith] (jquery-2.0.2.js:3052:29)
    at S (jquery-2.0.2.js:7414:30)

 och pdf.mjs kommer från webpack://eaccounting/node_modules/pdfjs-dist/legacy/build/pdf.mjs

PS. Det var bara här jag kan skapa nya ämnen, så jag provar att felrapportera här. Om detta är fel ställe att rapportera fel på, vänligen skicka mig i rätt riktning.

5 SVAR 5
JohanL
MEDLEM

Hej!

Jag har tyvärr ingen lösning på problemet, ville bara säga att vi lider av samma problem. Har samma felmeddelande i konsollen som du.
Hittade hit när jag letade efter någonstans att rapportera fel.

Verkar som att vissa kopplade bilder går att visa, men när det kommer till PDF-bilder (försökte ladda upp fakturor i PDF-format) så uppstår problemet för oss. 

EDIT: Hittade denna tråd om detta fel: Löst: Underlag syns inte när du valt koppla bild under I... - Visma Spcs Forum

sebras
MEDLEM

Japp, JohanL, det matchar mina erfarenheter. Jag tror att felet är i deras komponent för PDF-visning.

Jag hittade både tråden du nämner och ytterligare en om samma ämne under "Kända fel". Jag försökte kommentera där och skicka med länken ovan till utvecklarna av tjänsten, men jag får inte kommentera där (förmodligen för att de av oklar anledning markerat det som LÖST) så jag skapade ett nytt ämne med mer info här.

Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

 

Det här felet ska nu vara åtgärdat. Skulle ni uppleva fortsatt problem är ni varmt välkomna att återkomma i tråden. 

 

Önskar er en fin kväll!

/Agnes

Andreas L
NY MEDLEM

Kan fortfarande inte se PDF filer efter att ha kopplat dem. Om jag bläddrar bland bildunderlagen så syns dem i snabbvisningsläget när man håller muspekaren över den lilla bildikonen men när jag har kopplat den så visas den inte i fönstret till höger om själva bokföringen och det går inte att bokföra då jag inte kan se vilka belopp som ska bokföras för bilden visas inte. Jag har försökt att öppna ett separat fönster för visning av bildunderlag med där kommer inte fram något ändå. Safari Version 16.6.1 (16615.3.12.11.5, 16615) MACOS version 11.7.10 (20G1427)

Hej @Andreas L!

 

Problemet kring bildunderlagen ska vara löst. Men eftersom det fortfarande inte fungerar för dig kan det bero på att du har en gammal version av Safari och behöver uppdatera till den senaste. Den senaste versionen är 17.5. 

 

Testa att uppdatera webbläsaren och återkom gärna om det inte skulle lösa problemet.

// Anton