Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Boka om betald leverantörsfaktura med egna pengar

Hej!

Jag valde att betala min Visma faktura 22-04-26 med mina egna pengar. Detta skulle jag ju såklart boka i företaget och valde (som jag trodde var rätt) föra över från mina privata pengar till mitt företagskonto  och bokade som "övrig instättning". Då förde jag över totalbeloppet 2985 kr. Jag hade dock råkat betala 2895 kr och missat 90 kr.

Jag registrerar leverantörsfakturan och gör en delbetalning på 2895 kr och sedan slutbetalning på 90 kr.

Jag har ju insett nu att jag bara hade kunnat registrera visma fakturan och valt betalt med egna pengar 2895 kr och sedan restbeloppet 90 kr från företaget.

Hur löser jag detta? Kan jag föra över 2985 kr igen till mitt privata, boka bort inbetalningen på 285 kr och sedan välja betald med egna pengar 20426?

HJÄLP 😞

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Cecilia!

Ibland blir det tokigt, men det är inget som inte går att lösa 🙂

Så som du gjorde från början är också rätt och du kan ha kvar det om du inte vill göra om betalningen, men som du säger så är det smidigare att framöver välja Betalt med egna pengar istället.

Om du ändå vill göra om betalningen så kan du göra som du föreslog och föra tillbaka beloppet till ditt privata konto och ångra matchningarna mot leverantörsfakturan under Kassa- och bankhändelser. Därefter tar du bort bankhändelsen och matchar fakturan som Betald med egna pengar.

Du har tänkt helt rätt här, bra jobbat!

Varmt välkommen tillbaka till forumet om du har fler funderingar.

/Tinne