Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Bokföra arbetsgivaravgift via lönemodulen

Hej!

 

Jag har precis gjort företagets första löneutbetalning och har även gjort arbetsgivaredeklaration.

Lönen bokfördes per automatik med erat program och jag undrar om arbetsgivareavgiften kommer göra det med?

 

Jag har redan betalat in den, förfallodatumet är den 12/3.

I programmet står det bokföringsdatum den 12/3.

 

Så kommer den registrera utbetalningen till skattekontot den 12/3 eller ska man göra det manuellt? 

 

Eftersom jag redan betalat ut den 26/3 så tänkte jag att jag skulle bokföra detta datum men det verkar inte gå att välja vilket utbetalningsdatum man har haft till skattekontot på arbetsgivaredeklarationen efter att den är skapad. Så har jag gjort rätt eller behöver jag ta bort den och göra en ny med det datum jag betalade ut?

 

Den stora frågan är om programmet registrerar utbetalningen per automatik eller om jag ska göra det manuellt i kontohändelser?

 

Med vänliga hälsningar,

Johan

2 SVAR 2
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan Johan! 

Du har gjort helt rätt låter det som, jag tolkar det som att du använder Lönemodulen till Visma eEkonomi. Du ska själv registrera utbetalningen nu för att utbetalningen ska hamna på rätt datum också, i hjälpavsnittet Checklista - Lön finns alla steg du följer för att din lönekörning ska bli komplett. Där finns också beskrivet i sista steget hur du gör mer exakt för att registrera utbetalningen av arbetsgivaravgift och personalskatt. 

Känns något oklart får du gärna återkomma! 🙂 
/My 
 

Hej My! 

 

Tack för ditt svar 🙂

 

Med vänliga hälsningar,

Johan