Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra betalning med egna pengar för registrerad leverantörsfaktura med tillkommen påminnelse

Hej

Har registrerat en leverantörsfaktura sedan tidigare på totalt 597 kr. Denna har betalats med egna/privata pengar men då till beloppet 642 kr då det tillkommit 45 kr i påminnelse. Hur gör man?

Går jag in via inköp och väljer betalning med egna pengar, kan jag då ändra betalt belopp till 642 kr och därefter lägga till konto 6900 eller funkar detta sätt bara med tidigare angedda belopp 597 kr?

Om jag går in via kassa- bankhändelser och skapar en ny bankhändelse med beloppet 642 kr kan man ju matcha mot leverantörsfakturan och skapa ny bankhändelse för de 45 kr som då felar men problemet är att jag får då konto 1930 och inte 2018 som önskat.  Vore tacksam för förslag på hur man löser detta i programmet eEkonomi.

1 SVAR 1
AnnicaL
CHAMPION

En lösning är att lägga upp en ny faktura på samma leverantör på de 45 kronorna och sen betala båda mot 2018. Du kan använda samma fakturanummmer även om programmet varnar att det redan finns en med det numret.