Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
RolandBl
NY MEDLEM

Re: Bokföra dagskassa, kontanthantering och kort i samma verifikation? - eEkonomi

This reply was created from a merged topic originally titled
bokföring kontant och med kontokort.

Jag har foljande information:
Försäljn varor 6% sv - 1 226,41 kr netto + Utgående moms på försäljning inom Sverige, 6% - 73,59 kr

Försäljn tjänst 12% sv - 107,13 kr netto + Utgående moms på försäljning inom Sverige 12 % - 12,87 kr

Detta är betalt:
1104 kr - kontant
316 kr - med kontokort

Hur ska jag bokföra detta i visma e-ekonomi?

Re: Bokföra dagskassa, kontanthantering och kort i samma verifikation? - eEkonomi

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Bokföra intänkter som butik.

Hur bokför jag vanliga intänkter, dvs försäljningen, i eEkonomi? Har en fysisk butik, inte webb.
Tacksam
Lars-Olof
NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Dagskassa - eEkonomi.

Hur ska jag boka dagskassa med både kassa och även bankinbet som kommer ett par bankdagar senare på mitt konto? I hjälpen hittade jag endast inbet antingen på det ena eller andra kontot.
Lars R
NY MEDLEM

Kanske inte helt förstår din korta fråga men jag har en vanlig butik med kassa och kortbetalning.
Alla kontantköp bokförs på 1910 kassa i samma verifikation som kortköp på 1930. Kredit utgör moms 2610 och försäljning 3010. Ibland även 2421 och 2422 för presentkort och tillgodokvitton. När vi sedan deponerar kontanterna i bankboxen så dyker de upp på bankkontot efter några dagar. Då bokförs beloppet debet 1930, kredit 1910.
All bokföring baseras på z-rapporten och görs när kortbeloppet syns på bankkontot.
Lars-Olof
NY MEDLEM

Detta var precis det jag var ute efter,tack.