Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

OscJor
MEDLEM

Bokföra direkt istället för att matcha?

Har det skett en förändring i Kassa- och bankhändelser?

Sen en tid tillbaka har det varit möjligt att bokföra direkt alt. välja ett bokföringsförslag istället för att gå via Matcha. Den möjligheten saknas nu?

Skärmavbild 2025-05-06 kl. 08.51.37.png

Är det en bugg eller förändring (till det sämre, imho)? Har ni andra råkat ut för detta också?

Mvh,
O

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @OscJor 

Om du menar att det är uppdateringar som gjorts nyligen och som inte fungerar hos dig är min rekommendation att du ringer supporten så kollar vi på det tillsammans. 

Välkommen att kontakta supporten

Nja, det verkar snarare som att funktionen är borttagen? Stämmer?

Hej @OscJor,

Förslaget Bokför dyker generellt bara upp när programmet med säkerhet kan koppla ihop en bankhändelse med ett underlag i ditt system- till exempel en faktura. eEkonomi går då igenom en rad olika kontroller av, bland annat, datum för en betalning jämfört med förfallodatum på en faktura, belopp, och eventuellt OCR- eller referensnummer. Det är alltså inte alltid du får förslaget Bokför.

Om du har varit med om att underlag bör matchas, men inte gör det, så är du välkommen att kontakta supporten.

Hej,

Det är inte Bokför (där Matcha-knappen sitter) som jag saknar.

Tidigare när har jag klickat på raden för en bankhändelse har möjligheten funnits att välja Bokföringshändelse (Egen kontering, intäkter, kostnader, m.m.) direkt, utan att behöva gå via Matcha. Väldigt smidigt och sparade ett par klick för varje rad. Den funktionen dök upp för nån månad sen men nu verkar den ha tagits bort?

Hej @OscJor,

Då förstår jag vilken fuktion det gäller. I så fall rekommenderar jag dig varmt att kontakta vår fantastiska support, så de kan kika vidare på detta med dig. 

Det kan även vara bra att veta att eventuella ändringar, uppdateringar och nyheter alltid finns att hitta i den skrivna hjälpen.

Yes, jag slår dem en signal.
Som av en händelse är funktionen jag beskriver (rätt dåligt) den första texten som dyker upp i under Nyheter i den skrivna hjälpen 😀

Skärmavbild 2025-05-09 kl. 14.21.49.pngY

Tack för svar!

OscJor
MEDLEM

FYI så pratade jag med supporten i fredags. Visma hade tillfälligt dragit tillbaka funktionen för att rätta till nåt.

Men, nu verkar den vara tillbaka. Happy days are here again!