Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Magiska Mira
UTFORSKARE

Bokföra försäljning via izettle - kontantmetoden

Hej, jag har provköpt en grej av mig själv för att se hur det går till via iZettle. Har skaffat integration med Visma. Jag förstår inte vad jag ska göra nu?

 

Jag har bokfört enligt kontantmetoden, måste jag ändra det nu?

Går det att skicka kvittot eller dagrapporten till Visma eller hur ska jag verifiera att det som bokförs stämmer?

 

Tack

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 230316

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Till att börja med tänker jag att vår film Arbeta med iZettle och Visma eEkonomi samt vårt skrivna hjälpavsnitt om iZettle kan vara en bra vägledning på hur integrationen fungerar mer exakt.

Jag förstår också din tanke angående kontantmetoden eftersom integrationen till iZettle frångår denna då försäljningen bokförs enligt faktureringsmetoden. Jag hittade forumtråden IZettle integration - kontantmetoden där detta diskuteras och där det förklaras vad skillnaden är och vad som kan vara bra att tänka på. Det är alltså inte säkert att du behöver byta bokföringsmetod men jag kan ändå tycka att det kan vara bra att dubbelkolla med Skatteverket vad som gäller eftersom att momsen redovisas i samband med försäljningen om du har en integration. 

 

Ha en fin dag!
/My  

Tack, jag tror jag förstår. Det jag tänker på är att om jag går och köper något till firman på affären, då bokför jag ju i Visma och sparar kvittot och har allt samlat i ordning. Det där kvittot, räcker det att det finns på iZettle under "Fakturor och kvitton"? Eller bör jag skriva ut eller exportera dagens försäljning därifrån till någonstans? 🌼

Det som ligger under Fakturor och kvitton i iZettle antar jag är dem underlag du gett dina kunder för försäljningen. De kvitton du ger dina kunder går bra att spara digitalt i iZettle, i vår artikel Digital bokföring vs. papper under Det här säger lagen kan du läsa mer om vad som gäller. 🙂 

/My