Under perioden för byte av bokförings program har två kundfakturor försvunnit så det finns inga verifikat i E-ekonomi för matchning mot bankhändelser. De absolut flesta verifikaten har importerats men två kundfakturor saknas.
Eftersom att jag har E-fakturering mot kund så tänkte jag att det bästa är att skapa upp verifikat för respektive fakrura och ytterligare ett för respektive inbetalning men när jag påbörjade det fick jag ett popup meddelande om att jag inte bör göra verifikat utan att det ska göras som ny faktura.
Jag är orolig för att fakturan kommer att skickas igen om jag skapar ny faktura i programmet.
Vilken procedur är rätt för detta i eekonomi?
/Cricka
Hej @Cricka
Tack för att du skriver till oss.
Förmodligen är detta bara en varning som du kan gå förbi men för allt vi ska vara säkra på att allt blir korrekt hanterat vill jag be dig slå en signal till supporten innan du går vidare. Supporten kan koppla upp och kika hur det ser ut så vet vi att allt blir rätt och riktigt.
Välkommen att kontakta supporten.
/Tinna
Tack!
Men visst tänker jag rätt i att göra ett verifikat för fakturan och sedan ytterligare ett för inbetalningen?
/Christer
Hej @Cricka
Ja det låter som en bra plan att göra en händelse för fakturan och en för betalningen.
Ha en fortsatt fin eftermiddag!
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.