Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra hyra kontor i eget hus till AB

Jag har letat bland inläggen men inte hittat vad jag söker.

Jag ska kontera hyran för kontorsrum (i vårt privata hus) som vi betalar varje månad från eget AB.

Om jag lägger upp hyresfakturan som manuell verifikation mot 5010/1610 och i bankhändelser 1610/1930, blir det rätt?

Mvh Petra

5 SVAR 5
KenArd
CHAMPION

Hej PetraW,
Utifrån att du har koll på vilka regler som gäller för kontorsrum i privat regi så sr det bra ut.

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

 

Jag upptäckte nu att verifikationen/fakturan redan bokförts direkt från bankhändelsen..

Hur gör jag nu? Det går väl inte att ändra en bokförd bankhändelse? Kan jag rätta betalnings verifikationen? 1930 är ju låst för manuell kontering.

Jag bör ju bokföra hyresfakturan mot 5010/1610 och 1610/1930..

Med vänlig hälsning Petra

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Petra!

Har du lagt detta som en leverantörsfaktura så borde du kunna matcha beloppet mot det som har dragits? Eller menar du att du både har lagt en leverantörsfaktura och ett Övrigt uttag under Kassa- och bankhändelser?

Isåfall är det nog enklast att du skapar en kreditfaktura på leverantörsfakturan så tar de ut varandra.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Rasmus1
UTFORSKARE

Det låter som att det är rätt att lägga upp en leverantörsfaktura och matcha denna mot bankhändelsen. Räcker detta? Eller ska man även fördelningen på 5010/1610 + 1610/1930?

mvh
Rasmus

Hej! 

Har du fått en faktura som avser hyra och du betalt från ditt företagskonto räcker det absolut att lägga upp en leverantörsfaktura och match med bankhändelsen.

Ha det fint!

/Moa