Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Bokföra kred mot deb fak

Hej,

Hur ska jag lösa detta.

1- Vi skapade en fak med nr 14370 på 282 933 kr. Kund ringer och säger att han intr ska betala denna summa.

2- Vi skapar en kredit faktura med nr 14401 på 179 999 kr.

Råkade göra så--

1901 D 282 933 kr
1510 k 282933

1901K 179 999kr
1510 D 179 999 kr.

Hur ska vi göra med mellanskillnaden.

All hjälp uppskattas 🙂

Tack
5 SVAR 5

Re: Bokföra kred mot deb fak

Hej!

Jag förstår det som att du har differensen på konto 1901 nu? Konto 1901 är inte ett standardkonto och jag vet inte om det avser en kassa- eller bankhändelse? 

Om 1901 är ett kassa- eller bankkonto så kan du gå till Kassa- och bankhändelser. Välj fliken Periodens händelser och det konto som det gäller, kanske kassa (?) och när du få upp dessa två transaktioner så kan du välja att ångra dessa. Och då blir de gula igen och istället för att matcha så kan du kryssa bort dem.

Mvh
Lovisa
Highlighted
NY MEDLEM

Hej, Vi använder fortnox 🙂

Varför skriver du i ett forum för Visma?? 
NY MEDLEM

Principen är ju väl samma oavsett system

Nja, eEkonomi är byggt på litet annat sätt. Ditt problem påverkar reskontran i programmet och lösningen kan därför skilja sig i olika program. Mitt tips är att du kontaktar supporten på Fortnox för hjälp. Det finns även en massa redovisningskonsulter som är experter på just Fortnox så vänd dig till en sån om du vill ha bokföringshjälp i just Fortnox. Du kan precis som i Visma ha en konsult som kopplar upp sig mot ditt företag och hjälper dig direkt i programmet när det blir lite felaktigheter.

Mvh
Lovisa