Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Ingvar7
NY MEDLEM

Bokföra skogskontouttag

Jag har tidigare haft visma enskild firma men nu tänkt pröva Eekonomi. Hur bokför jag uttag skogskonto i Eekonomi har bokat uttag från konto 1973 (skogskonto) kredit och debet 1930 (företagskonto). Men uttaget ska även tas upp som momsfri intäkt, hur gör jag det.

5 SVAR 5
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej! 

Om jag tolkar Skatteverkets texter rätt så ska uttaget från skattekontot tas upp i R27 i deklarationen. I programmet får du justera detta manuellt i deklarationstillägget som du hittar under Bokföring - Årsavstämning. Gå sedan in under Deklaration - Skattemässiga justeringar - Justeringar - Skogskonto och skogsavdrag m m

Läs gärna mer om det i Skatteverkets broschyrer Deklarera på NE-blanketten och Bokföring, bokslut och deklaration
Dawi87032XY
NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette skogsavdrag - eEkonomi.

Jag undrar hur jag ska gå till väga för att lägga in ett skogsavdrag ?

Mvh

Dag
Dawi87032XY
NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Skogsavdrag hur lägger jag in det.

Jag kommer inte ihåg hur jag registrerar skogsavdrag i Visma eEkonomi ?

mvh

Dag
Theodor Ahlström
MODERATOR

Hej Dag,

Jag tror du hittar svaret på din fråga i denna tråden, återkoppla gärna här om du har ytterligare frågor.

Trevlig helg!
/Theodor 

Ett skogsavdrag (vilket är något helt annat än skogskonto) bokförs väl inte över huvud taget utan är en ren deklarationsuppgift, om inte jag har helt fel...