Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

nissesel
MEDLEM

Bokföringsdatumet är i en låst period.Du ändrar period under Inställningar/Företagsinställningar.

Hej.

 

Jag sitter med 2022 avslut och insåg att en faktura som blev betald 20220118 inte lagts in i bokföringen.

Sagt o gjort så scannades och konterades denna.

Sen skulle jag bara ändra den till betald, nu gick inte detta av någon konstig anledning. Datumet som jag angavs var samma som förfallodatumet, så det borde inte vara något problem...

Fick upp detta felmeddelande( Bokföringsdatumet är i en låst period.Du ändrar period under Inställningar/Företagsinställningar.) och det kan jag ej förstå då jag inte stängt 2022 ännu.

 

Är det någon som råktat ut för detta?

Mvh

Nils

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @nissesel 

 

Tack för att du hör av dig till oss. 

I Visma eEkonomi kan du låsa din bokföring på två olika ställen. 

 

För att låsa en månad:
Gå till Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter.
Välj Bokföring låst t.o.m.


För att låsa ett helt år:
Gå till Inställningar - Räkenskapsår och IB.
Välj året och sedan Redigera.
Kryssa i rutan Lås bokföringsåret.
 

Kontrollera hur det ser ut hos dig och läs gärna hjälpavsnittet När och varför ska jag låsa bokföringen

 

Om du vill att vi visar dig i ditt program är du välkommen att kontakta oss på supporten så hjälper vi dig gärna. 

 

//Tinna