Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföringsförslag visas inte - eEkonomi

Har just skapat ett nytt bokföringsförslag i gruppen Eget uttag. Det har exakt samma form som alla andra. Trots att jag till och med har loggat ut och in igen visas inte förslaget när jag ska bokföra en utbetalning. Det finns absolut inget annorlunda med det här jämfört med alla andra.
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lars R,

Jag har skapat ett eget bokföringsförslag med typen Övrigt uttag. För att få det att dyka upp när jag ska matcha en utbetalning under Kassa- och bankhändelser har jag valt att skriva in 1930 med bocken för Kredit i bokföringsförslaget. 1930 är det konto som jag ska arbeta med under Kassa- och bankhändelser. Detta är ett krav för att jag sedan ska kunna använda kostnadstypen när jag matchar en bankhändelse med bokföringshändelsen Övrigt uttag. Sedan väljer jag upp valfria motkonton som även ska finnas med i bokföringsunderlaget och sparar det. 

Hur ser ditt skapade bokföringsunderlag ut som inte dyker upp när du ska matcha en utbetalning? Har du valt det konto du vill arbeta med i Kassa- och bankhändelser i kredit på det skapade bokföringsförslaget? Du kanske försöker välja upp bokföringsförslaget någon annanstans i programmet och inte under Kassa- och bankhändelser? Återkoppla gärna med hur du har byggt upp ditt bokföringsförslag och var du vill använda dig av det i programmet om det fortfarande inte fungerar efter mitt exempel.

Ha det fint!
/Fanny