Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Re: Bokslut Ideel Förening - eEkonomi

Tina, varför ska kund- och leverantörsfakturorna in 2017 och inte 2016 då de skrevs? Leverantörsfakturorna som inte är betalade tillhör ju händelser för 2016. Vad avser kundfakturorna beror det ju på vad som avsers, och då kan det ju variera.
NY MEDLEM

Hej LW,

Jag tror att du bara måste läsa mitt svar en gång till. Vi är helt överens 🙂

//Tina

CHAMPION

Rättelse här!

Kontantmetoden innebär som du säger ovan - under verksamhetsåret. Men vid årsskiftet bokför man de kostnader och intäkter som inte är betalda som en leverantörsskuld eller kundfordran.
CHAMPION

Jag tolkar det som att lotteriet är av större modell och kommer att avslutas 2017. Då bör väl de lotter som började säljas 2016 räknas med.
Om det är ett litet lotteri som bara såldes på julfesten håller jag med dig.
NY MEDLEM

Ja så gjorde jag och var ganska nöjd men i januari kom ordförande med betalning för en Bridgekurs och så var det ändå kört. Han är 80 år och glömmer vilket alla gör i den åldern men suttit i 50 år och tänker inte avgå tydligen och all denna virrighet belastar kassören.
NY MEDLEM

Detta är ettvstörre lotteri som börjar att säljas i dec för nästa år. Jag har redovisat detta på konto 15---något som omsättningstillgång. Varje månad är det dragning och 7 personer vinner. I dec är det slutdragning och 12 personer vinner. Jag fick infalla fall igenom att de som säljs i dec 2016 men avser 2017 lotter skall tillhöra 2017.
NY MEDLEM

Om det är ett lotteri som man bara "tjuvstartat" på julfesten, håller jag med om att det också ska periodiseras.

//Tina

NY MEDLEM

Nej det pågår dragning 11 mån under året.