Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Byta administratör - utöka med en användare

Jag har varit ensam behörig på VISMA e-ekonomi Smart i 5 år för sonens AB. Han skall nu succesivt ta över bokföringen så vi vill byta ut mig som administratör till honom men ändå att jag är kvar som behörig att hantera allt i programmet.  Vi kommer att arbeta parallellt tills han känner sig nog kunnig, Min mailadress skall även i alla frågor bytas till hans email.

Hur gör vi?

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej,

Du är idag administratör på företaget och kan logga in på Mina tjänster -  Klicka på Företagsnamnet uppe till höger - Användare - Skapa användare. Där skapar du sonens inloggning och bockar i att han ska använda eEkonomi. Här gör du även inställningen att din son ska vara Administratör och om så önskas går det att ändra så sonen blir Huvudkontakt.

 

Nu är både du och din son administratörer men sonen kan gå in och ändra din roll till användare. Han gör det genom att logga in på Mina tjänster - klicka på företagsnamnet uppe till höger - Användare. Klicka på din användare - Ändra roll till Mina tjänster.

 

Priset för en extra användare av eEkonomi är 89 kr/mån. 

/Tinna

 

 

Det tog TID att hitta en indikation på vad det kostar att lägga upp fler användare i eEkonomi. Ni skriver inget om det i själva eEkonomi på sidan där man kan lägga till användare, och inte på er hemsida heller.

Hej M Risberg!

 

Tack för din feedback här på forumet, vi uppskattar att höra era tankar och tar självklart detta med oss. 

 

Jag skulle vilja passa på att tipsa om att du på vår produktsida kan hitta information kring funktioner, möjliga tillval, integrationsmöjligheter etc. i våra program. För att hitta information kring vad det kostar att lägga till flera användare i Visma eEkonomi går du till vismaspcs.se - Företagare - Bokföring och fakturering - där får du upp rutor med de olika programvarianter vi erbjuder, scrolla då ned och tryck sedan på knappen - Jämför varianter - scrolla sedan ned till möjliga tillval och där hittar du information kring att lägga till flera användare. 

 

Om du har några fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig här på forumet. 

 

Önskar dig en fin vecka!

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Hej Agnes. Tack för din respons.

 

Du har rätt i att det står på den sidan. Eftersom jag inte kunde hitta uppgiften med Google så gissar jag att lite SEO är på sin plats. Tipsa er webadmin om detta. Google är er vän ...

 

Uppgiften om 99kr/st är missvisande däremot. Jag fick just en faktura på 800kr för denna tjänst trots att jag bara beställde en (1) användare. Borde ha stått något i stil med "99kr/st/mån + år/periodvis fakturering" istället. Tänk om jag bara hade tänkt ha denna extra användare under semestern, inte fram t o m våren 2022?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen, om du har det dom vi, far/son med fullt förtroende, går det alldeles utmärkt att köra på samma inloggning, t.o.m. samtidigt! Kostar gratis!👍

Hej igen! 

 

Jag kikade lite mer på detta och vi har även information kring kostnader för att lägga till en användare i Visma Online. För att nå informationen loggar du in på Visma Online - klicka på Företagsnamnet uppe till höger - Användare och tjänster - klicka på Användaren som ska få tillgång till Visma eEkonomi - bocka i rutan för Visma eEkonomi . Du ska då kunna se priser/månad. 

 

Hur programmet och tillval faktureras väljer man när man först köper programmet, antingen kvartalsvis eller årsvis. Jag kan se att det inte står pris/st/mån på hemsidan som du säger, så vi ber om ursäkt om det har uppstått ett missförstånd och tar med oss din feedback framåt. 

 

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

/Agnes 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂