Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Byta bokföringskonto på ett valutakonto

Jag råkade skapa ett valutakonto med bokföringskonto 1931 men jag inser att jag vill hellre ha konto 1980 på valutakontot. Det går inte att skapa ett nytt med samma bankkontonummer och det går inte heller att ta bort valutakontot för jag har redan bokfört två händelser på kontot (bokförde en insättning som jag sedan gjorde korrigeringsverifikat på). Finns det något sätt att ändå kunna ändra bokföringskonto på valutakontot?

4 SVAR 4
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Kan du gå in på valutakontot och redigera, skriva dit ett fiktivt kontonummer och spara?

 

Därefter lägga upp ett nytt med ordinarie kontonummer och önskat bokföringskonto.

 

MVH

RoffaK

Nej, tyvärr. Man kan inte ändra kontonumret på valutakontot alls. Programmet protesterar även mot att man skapar två valutakonton hos samma bank i samma valuta. Jag får kolla med Visma på måndag. Men tack ändå för din hjälp!

Hej Elizabeth,

Om du går till Inställningar - Kassa och bankkonton - klicka på det valutakonto du har kopplat till konto 1931 - Redigera så kan du ta bort markeringen ur Aktiv och Spara. Nu kommer du kunna lägga upp ett nytt valutakonto med samma valuta och kopplat till rätt bokföringskonto. 

Ha en fin måndag! 
/My 

Tack för hjälpen!