Hej!
Finns det någon checklista nånstans med saker man ska tänka på när man överför uppgifter från visma EF/AB till eEkonomi?
Jag såg att en del saker som t.ex inventarier följer inte med i exporten... Jag vill inte missa något med andra ord.
Sedan undrar jag om det är något mera man ska tänka på om man redan gjort deklaration och allt i gamla programmet och sedan exporterat uppgifterna till eEkonomi? Är det bara att börja fakturera och bokföra?
Hur det ser ut med gamla periodiseringsfonder? Ska man överföra dem för hand i eEkonomi?
Tacksam för svar!
Innehållet är verifierat av Visma Spcs 240219
Hej Andreas!
I För över dina uppgifter till Visma eEkonomi kan du läsa hur du ska göra och vad som kommer över. Du hittar även Vanliga frågor här vid övergången.
När det gäller periodiseringsfonder så är det inget som bokförs, utan dessa avdrag sker enbart i själva deklarationen.
Hej!
Jag bokför i dagsläget min EF med Visma eEkonomi Smart men funderar på att starta ett AB innan årsskiftet. Jag har bokfört i Visma eEkonomi Smart sedan 2019. Hur gör jag i så fall med bokföringen framåt, behöver jag skaffa ett nytt inlogg till eEkonomi och lägga in mina kunder och tjänster på nytt i mitt AB? Eller kan jag uppdatera mina uppgifter från EF till AB fr.o.m nästa räkenskapsår så att jag fortsätter bokföra i samma program?
Jag har bett en kollega till mig att ta kontakt med dig under dagen så får du bästa tänkbara hjälp.
Ha en fin dag!
Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.