Förmågan att matcha leverantörsfakturor som finns inlagda i eEkonomi har blivit mycket sämre. Tidigare (något år sedan) så var den mycket bättre på att förstå att en utbetalning på mitt transaktionskonto (bankkoppling), svarar mot en inlagd faktura i programmet.
Nu får man hela tiden leta upp den.
Det får vissa följdproblem, ibland föreslår ni istället något konto som använts - antar jag - vid en liknande utbetalning tidigare, och då missar jag ibland att fakturan var inlagd, och så blir det dubbelarbete med att ta bort och lägga in verifikation igen.
Också behöver matchningen mot betalda leverantörsfakturor bli avsevärt bättre! det är ju ett skämt när det finns allt som exporterades i LB-filen inkl unik identifierare att matcha mot i det data som hämtas tillbaka från Nordea, och hanteringen av betalningar som skull inträffat under icke helger, många betalningar på samma belopp kunna hanteras.
det skapas ju en "OCR" i LB filen som sen rapporteras tillbaka till eEkonomi när betalningen skett det verkar helt struntas i denna
och +- 5 dagar verkar inte alls funka
Jag har ofta 10 fakturor på samma belopp som betalas på avsedd dag eller nästkommande vardag och matchningen funkar aldrig om det finns mer än en faktura på samma belopp. då borde systemet kunna föreslå de leverantörsfakturor som kan matcha och inte som nu alltid tro att man det är uttag av pengarna, det händer ju mindre än 1 på 1000 att det är det, "alltid" leverantörsfakturor
Copyright 2021 Visma Spcs. All rights reserved.