Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Deklaration/årsredovisning - Valt räkenskapsår stöds ännu inte

Har köpt tillägget Deklaration/årsredovisning, men när jag klickar på knappen Öppna Visma  Deklaration/årsredovisning så får jag meddelandet: "Valt räkenskapsår stöds ännu inte. I aktuell version hanteras räkenskapsår som slutar senast 2019-08-31. Nästa period öppnar i nära anslutning till att Skatteverket öppnar sin deklarationsinlämning."
Jag har ett räkenskapsår 2018-11-01 till 2019-10-31 och vill nu simulera en årsredovisning för att se att allt ser ok ut inför årsslutet.
Varför funkar detta inte. Det var ju anledningen till att jag beställde appen och när jag gjorde det fick jag beskedet att detta skulle fungera.

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kopplingen till deklaration är nog hindret - skatteverket gör inte inkomstdeklarationen för ditt ́räkenskapsår tillgänglig förrän senare och det känner säkert ditt tillägg av.

Du skriver att du vill simulera en årsredovisning - kolla då om du på något sätt kan simulera bara det och inte inkludera deklarationen.

Mikael 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Går inte att simulera bort. Finns bara en knapp för att starta appen - och det funkar inte.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det kan innebära att det inte går att använda förrän skatteverket gör blanketten tillgänglig vilket inte verkar rimligt.
Augustiblanketterna är inte tillgängliga ännu så det krävs nog en förklaring - av visma
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej KjellH42,

Precis som meddelandet och Mikael skriver så öppnas tillvalet för deklaration och årsredovisning i anslutning till att Skatteverket öppnar sin inlämningstjänst.
Detta för att rätt uppgifter/ändringar/regler m.m ska komma in i tillvalet och resultera i korrekta uppgifter 🙂

Du får hålla ut lite till och skapa Årsredovisningen först när du är klar med deklarationsarbetet och tillvalet öppnar. Räkenskapsåret för 10-31 är inte slut än. 

Ha det gott!

/Sofia