Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Deklaration årets resultat - eEkonomi

Hej! Det ett AB. Andra året. Deklarerat redan. Börjar få kalla fötter, har jag gjort fel? 4,1 årets resultat, då tog jag fram den från balansräkning, vinst eller förlust, under kolumnen förändring. Rätt eller fel? För att summan under nästa kolumn, dvs vid periodens slut är mycket större 😞  Och samma fråga när jag fyller i INK2R, flikan kassa och bank 2.26, fyller jag är från BR 1930 förändring eller vid periodens slut? Det är första året jag deklarerar på eget hand. Tacksam för all hjälp. Önskar en återkoppling. Mvh
3 SVAR 3

Re: Deklaration årets resultat - eEkonomi

Oj, ja det låter som det kan blivit fel. Årets resultat finns i resultaträkningen eller som UB på 2099 om du gjort rätt i bokslutet och tömt fg års resultat. Det behöver inte vara så jätteallvarligt att göra fel med inkomstdeklarationen för den kan alltid rättas, det viktigaste är att det rättas innan skatteverket upptäcker att det är fel.

Om du gjort bokslutet i Vismas bokslutsdel så ingår väl inkomstdeklarationen? Jag skulle absolut rekommendera att du antingen betalar för ett deklarationsprogram eller vänder dig till en redovisningskonsult för att få detta rätt. Skatteberäkningen görs i bokslutet och den ska stämma mot deklarationen. 

Mvh
Lovisa

ANSTÄLLD

Hej Konsult,

Vill dubbelkolla om du löst din fråga eller om du fortfarande tycker det ser konstigt ut?
Ett par saker att alltid dubbelkolla så att man gjort är att man bokfört förra årets resultat men även gjort omföringen av föregående års resultat till konto för balanserat resultat?
Inne i ditt eEkonomi under Bokföring - Årsavstämning - välj det år du deklarerar för och klicka på Förberedelser. Där hittar du mer information om vad som göra. 
Längst ner på samma sida, under Slutkontroll, hittar du information om hur man bokför årets resultat.

Jag ser att du har eEkonomi Bas på ditt kundnummer, om du vill göra hela deklarationsarbetet behöver du uppgradera till eEkonomi Smart och välja tillägget för Deklaration och Årsredovisning.

Ha en trevlig dag! 

/Sofia 
NY MEDLEM

Tack så hjärtligt. jag tror att jag fick tag på saken och rättade det felet. tack