Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Dropshipping

Hej

Hur bokförs dropshipping utanför EU? Varorna importeras från Kina till USA och säljs i USA (Amazon).Pengarna kommer till vårt Amazon konto som sedan betalas ut till vårt företagskonto. Vad händer med momsen?
7 SVAR 7
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Denna frågan skulle jag nog rekommendera att du kontrollerar hur Amazon ska hantera det? I tråden Hur bokför jag inköp från utlandet och inkomst från utlandet - eEkonomi skriver nämligen i att hans fall så sköter Amazon momsen. 

Lättast är kanske att ta den här frågan med en redovisningskonsult.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
kajo46
UTFORSKARE

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette e-handel via Amazon.

Funderar på att börja sälja produkter med hjälp av Amazon. Köper från t.ex Kina.Varan går till Amazon som säljer för min räkning och sen redovisar en gång per månad till mig. Hur fungerar det det med redovisningen, t.ex moms vid försäljning som ju då går från Amazon till kunder i Usa och Europa. Någon som har erfarenhet eller som kan tipsa mig om var jag kan läsa om detta. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Bokföra utgifter för att vara ansluten till en dropshippingportal?.

Jag är ny inom e-handel och har nu anslutit mig till en dropshippingportal för att få tillgång till deras leverantörer. Hur bokför jag mina utgifter för att vara ansluten till denna tjänst? 

mvh/Sanna
Fd medlem
Inte tillämpbar

För att förtydliga så vill jag veta hur jag kan göra när jag bokför min kostnad för att vara ansluten till själva tjänsten. Det är en svensk dropshipping-tjänst där jag betalar en avgift för varje månad jag är ansluten till tjänsten. Hur bokför jag själva avgiften, på vilket kostnadskonto kan jag bokföra denna avgift? 

är inte helt insatt men skulle föreslå konto 6560 Serviceavgifter till branschorganisationer

och det är ju en Svensk leverantör så det blir ju att registrera som en vanligt leverantörsfaktura
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Kan man hitta information någonstans hur man bokför när man har en Dropshipping firma och skickar till både Sverige, Europa och utanför EU? Behöver hjälp med hur man lägger upp en verifikation med eftersom man inte fakturerar. 

Är tacksam för all hjälp jag kan få! 
Någon som vet om någon som om vet om någon som gör detta proffesionellt?