Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

E-faktura från Telia - eEkonomi

Telia kommer börja ta betalt för pappersfakturor, hur gör jag för att få in dem elektroniskt? Jag har "blippat" i detta i mina företagsinställningar. Är det från er sida eller Telias sida som detta triggas?
4 SVAR 4
CHAMPION

Re: E-faktura från Telia - eEkonomi

Hej P,
Förmodligen är inte Telia anslutna till InExchange som hanterar dom elektroniska fakturorna och då kan du inte själv påverka det i programmet.

MVH

Kenneth
NY MEDLEM

Var kan man se vilka leverantörer som är anslutna? Jag har tjänsten, men den enda jag får efaktura från är från Visma,.. Några fler borde väl finnas och Telia borde väl definitivt vara en av dem? SEB?
NY MEDLEM

Hej P!

Du kan i programmet endast kontrollera om dina kunder kan ta emot e-fakturor, inte vilka leverantörer som kan skicka till dig.
Därför behöver du själv ta kontakt med dina leverantörer och berätta att ni nu vill ta emot fakturor elektroniskt. 

Enligt tidigare erfarenhet vet jag att många företag väljer att skicka ett meddelande till sina leverantörer (via e-post eller per brev) och förklara hur de vill ta emot sina fakturor.

Kanske någon mer företagare här på forumet har något annat tips? 

Trevlig eftermiddag!

/ Linnéa
NY MEDLEM

Hej, jag jobbar med bl.a. sånt här och I de applikationer som jag har kommit I kontakt med så finns det ett enklare sätt att ansluta sig. Det borde väl vara précis som I din bankapplikation, att du kan klicka för de leverantörer som du vill skall skicka elektroniskt. Det känns märkligt att man har utvecklat en IT-lösning för det, men ingen vet exakt hur man gör för att ansluta en leverantör. Fortfarande, vart sager jag att leverantören skall skicka fakturorna? Räcker det med den vanliga postadressen eller skall de skicka till en emailadress. Svefaktura var det någon I något forum som skrev, men vart ber man dem skicka till? Hopplöst det här med att få svar I forum, har man gott om tid så är det säker bra, men att kunna logga ett case som på alla andra ställen hade ju varit bra...